سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

همت بلند دار!

در دعا همت بلند داشته باشید. درخواست های بزرگ بکنید. سعادت دنیا و آخرت را بخواهید و نگویید این ها بزرگ است، این ها زیاد است؛ نه. برای خدای متعال اینها چیزی نیست. عمده این است که شما به معنای حقیقی کلمه و با همین شرایط طلب کنید. خدای متعال این طلب را اجابت خواهد کرد. گاهی هم انسان نمی داند کاری که انجام گرفت، اجابت دعای او بوده. خود انسان غافل است.
خطبه نماز جمعه 29/7/1384

 

باز بخواهید و بخواهید

یکی از شرایط استجایت دعا این است که آن را با توجه مطرح کنیم. گاهی لقلقه زبان، جملاتی چون " خدایا ما را بیامرز"، " خدایا به ما سعه رزق بده" و " خدایا قرض ما را ادا کن" است. ده سال انسان اینگونه دعا می کند، اصلا مستجاب نمی شود. باید تضرع کنید و جدی بخواهید. باید از خدای متعال با الحاح بخواهید. باز بخواهید و باز بخواهید. در این صورت البته خدای متعال دعاها را مستجاب خواهد کرد.
خطبه نماز جمعه 28/11/1373

 

برکت های چند سویه

دعا انسان را به خدا نزدیک می کند. معارف را در دل انسان ماندگار و مؤثر می کند. ایمان را قوی می کند، علاوه بر این که مضمون دعا – که خواستن از خداست – ان شاءالله مستجای می شود و خواسته انسان برآورده می گردد؛ یعنی دعا از چند سو دارای برکات بزرگ است. لذاست که در قرآن کریم، بارها در باب دعا و دعایی که بندگان صالح خدا کرده اند، سخن گفته شده است. همه این ها برای آن است که به ما درس داده شود.
خطبه نماز جمعه 4/10/1377



تمامی حقوق مادی و معنوی " طلوع مهر " برای " مجنون " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم